Kate Chopin -Oyanış ( The Awakening)


 

1899-cu ildə Amerikada nəşr olunan “Oyanış” feminist ədəbiyyatın ilkin nümayəndələrindən biri Kate Chopinin qadının özünü kəşf etməsi mövzusunda yazdığı romandır. Bu əsər yazıçının ədəbi karyerasının sonunu gətirdi. Çünki 19-cu əsrdə patriarxal güclərin üstünlük təşkil etdiyi ədəbi cəmiyyətdə stereotipləri qırıb özünün azadlığını elan edən qadın qəbuledilməz idi. Qadının əlində qələm görməkdən qorxan kişilər əsəri qadağan etdi. Yazıçı bütün ədəbi cəmiyyətlərdən uzaqlaşdırıldı. Tənqidçilər əsəri yıxıb sürüdü. Amma... Onların unutduğu bir şey var idi.

Virciniya Vulfun sözləri ilə desək: nəyi istəyirsiz qadağan edin, kilidləyin, düşüncə azadlığıma vura biləcəyiniz qıfıl yoxdur.



Əsər haqqında.

Edna Pontellier -28 yaşında evli, iki uşaq anası qadındır. Cəmiyyətin ondan tələb etdiyi kimi həyat yoldaşı və analıq vəzifələri yerinə yetirir. Amma bir gün o, üzməyi öyrənir və “oyanır”. Dənizin genişliyi, səmanın sonsuzluğu Ednaya heç bir qadının bu günə kimi üzüb getmədiyi uzaqlıqları kəşf etmək, buxovlardan azad olub özünü dənizin ixtiyarına vermək istəyi yaradır. Günlər keçdikcə o, əsl Edna ilə tanış olur. Həyat yoldaşını sevmədiyini anlayır. Ana-qadın rolundan imtina edərək, özünə vaxt ayırır və deyir: uşaqlarım üçün hər şeyimi fəda edərəm, amma özümü əsla”.

Özünü kəşf etdikcə, itirdiklərini daha yaxşı görən Edna həyatını sevgiyə, incəsənətə həsr etmək qərarına gəlir. Və sevir. Amma evli qadını sevməyin cəzasını çəkəcək qədər cəsarətli olmayan Robert qısa məktub qoyaraq gedir. Vur-tut “Əlvida, çünki səni sevirəm”-dən ibarət məktub.

Sinəsinə daş bağlayıb özünü çaya atan Virciniya Vulf, başını sobaya soxub özünü öldürən Silviya Plat kimi Edna da bu yolu seçir. Azadlığını dadmış, sərhədsizliyini sübut etmiş Ednaya düşüncələrinin ağırlığı, sevdiyi adamın qorxaqlığı sonsuz dənizdə batmağa kifayət edir. Edna çılpaq bədənini günəşin və dənizin ixtiyarına verərək heydən düşənədək üzür, elə sonsuz suların qoynunda gülərək həyatla sağollaşır.



Əsərdə bəzi simvollar var.

 İlk fəsil qəfəsdəki quşun təsviri ilə başlayır, özünü qəfəsdə hiss edən, ruhu əzilən, stereotiplərin absurdluğu altında məhv olan Ednanı təsvir edir.

Növbəti simvol Ednanın üzməyi öyrəndiyi, bir növ özünükəşf simvolu daşıyan okeandır. Son fəsil bununla bitir. Artıq qəfəsdəki quş uçmağı bilir, səmanın ənginliklərini dadır.

Müxtəlif obrazların çaldığı piano isə Ednanın oyanma musiqisini təsvir edir. Hər dəfə piano çalındıqda Edna silkələnir, mühafizəkar cəmiyyətin qadına yüklədiyi öhdəliklərdən azad olur.

Qadının öz istəklərini dilə gətirdiyi üçün “əxlaqsız” damğası vurulan əsərin bu gün feminist ədəbiyyatında özünəməxsus yeri var.



Comments